Camera auto 70Mai PRO + Modul GPS

Review 4.7/5

Camera auto 70Mai PRO este una din cele mai bune camere de bord de pe piață. Împreună cu modulul GPS poți avea o cameră auto și totodată câteva funcții ADAS active de care te poți folosi foarte ușor. Vorbim de acestea un pic mai jos.

Camera auto Xiaomi 70Mai Dashcam PRO 1944P super HD WDR G sensor senzor Sony IMX335 varianta EU
Vezi produs
Magazin: v39.ro

Camerele auto s-au dovedit foarte utile în ultima perioadă, asta pentru că te pot ajuta în cazul unui accident sau poți ajuta pe altcineva care a fost implicat într-un accident și poți fi martor. S-au dovedit și un bun inhibitor și împotriva celor care sunt agresivi în trafic, clasicele road rage, pe care le știm cu toții. Am mai testat si 70Mai dashcam despre care puteti afla mai multe detalii aici.

Specificații camera auto 70Mai PRO

Dimensiuni 87.5 x 53 x 18 mm
ConexiuneWifi integrat – 2,4GHz
Stocare microSD, între 16 – 64Gb
Alimentare5V/2A
Capacitate baterie500mAh
Detalii camerăunghi – 140°, F1.8
Rezoluție 2592 x 1944 (2.7k)
Temperatură operarede la -10°C la +60°C
Detaliicomenzi vocale, senzor G, defog

Specificațiile modului GPS sunt simple. Acesta are 38 de grame și e dedicat funcțiilor ADAS. Conectarea propriu-zisă cu camera se realizează foarte ușor. Modulul glisează pe șinele special create până când pinii camerei ajung în contact cu acesta.

Descriere

Produsele de la 70 Mai au venit în cutiile negre cu care ne-au obișnuit. În interiorul cutiei mai mari găsim camera auto propriu-zisă. Aceasta are pe ecran o folie de protecție împotriva prafului și a zgârieturilor. Sub cameră găsim cablul de alimentare lung de 3,5 metri, adaptor pentru priza mașinii, 2 stickere anti-statice și o mică ustensilă cu care putem să acoperim cablul ascunzându-l prin mașină.

Pentru că ziceam că dispozitivul video poate funcționa foarte bine și fără modulul GPS, în cutie găsim și un plastic (sau carcasă) care ține loc de modul și de care lipim ansamblul de parbriz.

Modulul GPS este un dispozitiv mic ( cât o brichetă) care se conectează foarte ușor cu camera auto, glisându-l prin spațiile create special. Alături de modul mai avem încă un sticker antistatic și un manual de utilizare.

Setări

De aici putem să pornim wifiul camerei permanent ( e mai ușor să se conecteze telefonul cu camera video așa)

  • putem sincroniza ora și data camerei cu cele de pe telefon
  • putem modifica senzitivitatea senzorului de coliziune
  • rezolutia video de până la 2K ( trebuie setată din aplicație)
  • parking surveillance – putem modifica senzitivitatea sau timpul după care dash cam pro din mașina să intre în parking surveillance.
  • și altele, tot de aici formatăm cardul, resetăm din fabrică setările făcute.

Instalarea în aplicația de mobil are aceeași pași ca la toate echipamentele de la 70Mai. Pentru un setup mai detaliat, verificați videoul.

Ledul de stare

Ledul de stare e mic, finuț, în stânga spate a lentilei camerei. E vizibil, dar nu în modul iritant. Acesta are mai multe culori:

  • albastru: atunci când umbli prin setări și camera nu înregistrează niciun video.
  • verde plin: camera înregistrează normal
  • verde clipitor: camera auto 70Mai înregistrează un video de urgență. Asta am văzut că face și când înregistrează un video în parking mode.
  • roșu: ceva rău s-a întâmplat. Cardul are vreo eroare sau bateria internă e consumată (dacă nu e conectată la priza mașinii din varii motive)

Cardul de memorie

Un alt aspect important este cardul de memorie – și anume faptul că producătorul recomandă cardurile de memorie sandisk ultra, iar dacă nu aveți sau doriți să folosiți un card sandisk atunci trebuie să utilizați un card micro-sd recomandat de 64gb de minim clasa 10 care să aibă protecție la rescrieri repetate.

Instalare în mașină

Instalarea în mașină e foarte simplă. Sunt doar câțiva pași de urmat:

  • se curăță locul unde vrem să amplasăm camera de bord.
  • se lipește stickerul antistatic.
  • se lipește camera auto în locul indicat pe sticker.
  • se conectează cablul de alimentare și după preferințe se ascunde cablul prin marginile mașinii.
  • se introduce cardul de memorie.

Calibrare ADAS

Calibrare ADAS este esențială. Odată făcută, nu mai e nevoie să o repetăm. Reglarea se reface doar dacă schimbați camera de bord dintr-o mașină în alta. Această calibrare se realizează în 2 etape:

  • în primă fază camera video trebuie aliniată pe verticală și orizontală.
  • mai apoi calibrarea propriu-zisă se face în circa 5-8 min iar mașina trebuie să ruleze cu o viteză constantă de peste 20km/h.

Calibrarea poate eșua în câteva cazuri. Dacă sunteți puși într-una din situațiile de mai jos, trebuie să refaceți calibrarea:

  • camera de bord nu e poziționată corect. Ori e prea în stânga, ori e prea în dreapta, ori prea sus, ori prea jos.
  • viteza nu e constantă și e sub cei 20km/h.
  • marcajul rutier lipsește sau e șters și camera nu îl „vede”.
  • e mult prea întuneric și camera nu „vede” marcajul rutier.

Comenzile vocale

Aceste comenzi vocale sunt bine-venite și funcționează perfect. Dar după părerea mea sunt utile numai în cazuri de urgență. De ce? Pentru că Take picture și Record video sunt pentru a realiza o poză sau video de urgență. În rest, Turn on screen și Turn off screen sunt de distracție, adică da, îți aprind și sting ecranul camerei de bord, dar tu nu ai nevoie de asta, deoarece camera odată setată și calibrată funcționează la cele mai înalte standarde.

Funcția parking

Aceasta funcție permite camerei să înregistreze un video automat în cazul în care mașina este lovită în parcare. Este recomandat ca această funcție să fie activată în cazul mașinilor care încă primesc energie în slotul de brichetă chiar dacă motorul este oprit și contactul luat. În caz contrar camera va filma pe baza bateriei interne care nu rezistă o perioadă lungă de timp.

Funcții ADAS

ADAS sau Advanced Driver Assistance Systems reprezintă o multitudine de sisteme de siguranță care au fost proiectate să colaboreze pentru a automatiza și îmbunătăți siguranța vehiculelor, avertizând șoferul privind potențiale pericole din trafic și pentru a evita coliziunile.

Sistemul cuprinde radare, senzori și camere video. Aceștia sunt dispuși atât în fața mașinii, dar și în spatele ei sau pe lateral.

Funcțiile ADAS în cazul nostru sunt unele de bază. Camera video poziționată corect și calibrată filmează non stop în mers. Aceste funcții se activează din aplicație, o singură dată.

Lane deviation!, o funcție care te informează când schimbi banda de mers. Aici sunt importante marcajele rutiere, să fie vizibile. Deoarece, bundelul nostru se ghidează după liniile marcate pe asfalt și avetizează sonor când liniile sunt calcate.

Be aware of the vehicle ahead! este o altă avertizare sonoră pe care o primești de la cameră. Asta pentru că e altă funcție din sistemul avansat de asistență a soferului. Atunci când ai peste 80km/h, viteza e una mare și lucrurile se mișcă repede. Atunci camera te ține în priză anunțând că ești practic, aproape de mașina din față.

Motion detected from vehicle ahead!, asta este altă avetizare. Când ești la semafor și mașina din față pleacă, ești înștiințat ca să nu rămâi acolo.

Concluzie

În concluzie, camera auto și modulul GPS de la 70Mai își merită banii, chiar merită! Se montează ușor și se folosesc la fel de ușor. În aplicație totul e clar și simplu de gestionat. Faptul că nu detectează motocicletele nu a fost un mare impediment pentru mine chiar dacă am folosit camera mai mult în oraș. În schimb un mare plus pentru mine e funcția parking survillance, cea care detectează dacă ți-a fost lovită mașina în parcare.

PRO

  • Functii ADAS
  • Parking surveilance
  • Control vocal bun
  • Cablu de alimentare lung

CONTRA

  • Nu detecteaza motoare si dube
Camera auto Xiaomi 70Mai Dashcam PRO 1944P super HD WDR G sensor senzor Sony IMX335 varianta EU
Vezi produs
Magazin: v39.ro

Inginer, pasionat de maşini, mari şi mici, şi un pic de tehnologie. Tehnologia există peste tot. Dar nu poţi să aduci maşina în casă (încă). Şi atunci îşi exprimă ideile despre orice tehnologie aici.