Mio MiVue 658 WiFi

Review
4/5
Disclaimer: Produsul folosit pentru testare nu reprezintă neapărat o generalizare a modelului respectiv. Există posibilitatea ca unele produse testate să aibă mici probleme de fabricaţie, sau chiar să fie cazuri unice. Totuşi, toate părerile şi rezultatele testelor ar trebui luate în considerare. Recomandăm citirea mai multor review-uri înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Camerele video instalate pe bordul mașinii au devenit foarte populare în ultima vreme, nu neapărat pentru distracția oferită de filmările postate pe YouTube, ci pentru că au început să fie acceptate ca probe în instanță în cazul unul eveniment rutier, dar și a altor evenimente surprinse în trafic. Datorita acestui lucru, merita un review pe acest site camera Mio MiVue 658 WiFi.

Mio, una dintre companiile importante din domeniul dispozitivelor de navigație, a creat și o suită de camere de bord, iar MiVue 658 este una dintre ele.

Câteva detalii tehnice pe scurt:

  • Înregistrare HD (1920 × 1080) la 45 fps
  • Înregistrare SD la 60 fps
  • Ecran tactil de 2,7 inchi
  • GPS integrat
  • WiFi pentru descărcarea filmărilor în telefon
  • Obiectiv wide – unghi de cuprindere de 140° – foarte luminos (f/1.8)
  • Accelerometru pentru detectarea accidentelor
  • Posibilitate fotografiere (a daunelor de exemplu)

Opțiuni video

Camera suportă înregistrare video până la 2304 × 1296 cu 30 fps. Înregistrarea full-HD se poate face la 30 sau la 45 fps, iar în cazul înregistrării SD puteți merge până la 60 fps. Fișierele stocate sunt comprimate H.264 (ceea ce facilitează upload-ul pe YouTube sau Vimeo), iar întreaga înregistrare este împărțită în fișiere a câte 5 minute (pentru a facilita descărcarea pe telefon și share-urirea pe site-urile sociale). Unirea tuturor fișierelor într-unul singur poate fi făcută relativ ușor, chiar și cu Windows Movie Maker (gratuit).

Opțiunea de a înregistra și sunetul din cabină poate fi dezactivată.

Atenție mare! Atunci când cardul micro-SD se umple, nu primiți nicio avertizare, iar înregistrările cele mai vechi sunt șterse în ordine. Pe un card de 16 GB de exemplu mi-au încăput maximum 3 ore filmate full-HD la 45 fps. Vedeți mai jos un time-lapse filmat în urmă cu aproximativ o săptămână.

Modulul GPS

Ce este foarte interesant la această cameră este modulul GPS. Detectarea poziției este foarte rapidă (câteva secunde de la pornire), iar în timpul înregistrării video sunt salvate (în fișiere text alăturate) detalii GPS complete: latitudine, longitudine, altitudine, viteză de mers și direcție. Cu ajutorul acelor informații puteți crea o hartă cu traseul parcurs. Site-ul pe care l-am folosit eu pentru asta poate chiar să coloreze traseul în funcție de viteză sau altitudine. Imaginea de mai jos reprezintă drumul parcurs din Bran până la Sinaia (da, mi-a luat 3 ore într-o duminică seara porțiunea asta!).

Sunt incluse în zona de GPS și radarele statice din câteva țări europene (cele în care este ilegal acest lucru sunt excluse) și emite o avertizare înainte de a intra în raza lor. Mai are și o aplicație de monitorizare a vitezei care vă avertizează atunci când depășiți o anumită viteză. Limita poate fi modificată doar din setările camerei, nu se actualizează automat în funcție de porțiunea de drum. Nu vă recomand să o ajustați în timpul mersului, pentru că navigarea prin meniul camerei vî va distrage atenția de la navigarea mai importantă a mașinii.

Aplicația pentru desktop MiVue Manager (gratuită) suprapune în timp real pe o hartă poziția curentă din înregistrare, arată un grafic al înregistrărilor accelerometrului pe toate cele 3 direcții, dar din păcate nu poate monta și exporta secțiunile sau harta dinamică într-un singur video.

Modulul de „evenimente”

Așa cum spuneam mai sus, camera conține și un accelerometru cu 3 axe, care, în momentul în care înregistrează un șoc, pornește automat înregistrarea, iar fișierul generat este protejat împotriva ștergerii. Tot în cazul unui accident, puteți folosi camera pentru a face fotografii eventualelor daune (în lipsa altor opțiuni). Se pot face înregistrări după șocuri și când mașina este parcată, dar numai cu ajutorul unui adaptor pentru curent continuu – camera necesită ca motorul să fie pornit pentru a funcționa normal.

WiFi și aplicația de mobil

Aveți la dispoziție o rețea WiFi ad-hoc, cu detaliile de conectare furnizate de cameră. După conectare (timp în care nu aveți acces la internet!) folosiți aplicatia pentru mobil MiVue, care descarcă în telefon fișierele stocate de cameră. După deconectarea de la rețeaua ad-hoc și revenirea la setările normale de internet, puteți face share acelor filmări pe Facebook sau YouTube.

Părțile mai puțin plăcute

Montarea camerei pe parbriz poate fi puțin frustrantă – motic pentru care a primit doar 3 stele pentru ușurința de instalare. În primul rând, mufa de alimentare este poziționată pe fața camerei, spre parbriz. Lucrul ăsta nu ar fi o mare problemă (deși cablul de alimetare atârnă puțin ciudat), dar modul de combinare a celor 3 elemente – cameră, ventuză și cablu – este ciudat și neexplicat în manual (sau, cel puțin nu am avut eu răbdare să citesc tot).

După 5-10 minute de frustrări, am descoperit secvența corectă de montare:

  • se introduce mufa cablului de alimentare intr-un slot al piciorului de suport
  • se montează ventuza pe parbriz
  • se infige camera in suport + mufă, având grijă ca poziționarea să fie foarte aproape de paralel (ceva in stilul conectării navetelor spațiale la sateliți, ca dificultate), până se aude un click.

La demontare, ați ghicit, trebuie exact invers. Eu am declanșat modul de accident, pornind automat inregistrarea, când am vrut să o demontez.

Ecranul tactil răspunde destul de încet la comenzi atunci când începe înregistrarea sau în timpul acesteia. Dacă montezi camera după pornirea motorului (camera pornește automat dacă era deja conectată), trebuie să apeși butonul de înregistrare înainte de a porni la drum. Doar că nu dă niciun feedback cum că ar fi primit comanda, și te poți trezi că ai apăsat de 5-6 ori, intrând într-un ciclu de așteptare-înregistrare-așteptare-oprire-…